Sú tu od nepamäti. Myslím, že prvýkrát sa použili v hudobnej brandži už v 60tich rokoch. V 70tich sa ich tiež odvážali použiť niektorí umelci, hlavne nemecká kapela Kraftwerk, ktorá je považovaná za vôbec prvú kapelu hrajúcu štýl elektro. V 80tich nastal bum, celú dekádu vyhrávali skupiny na týchto nástrojoch a štýl synth sa stal populárny na celých 10 rokov po celom civilizovanom svete. Ďalšie dekády sú tieto nástroje používané hlavne v štýle techno a elektro a manipulujú s nimi hlavne DiskJockeyi /DJ/.
S prvými syntetizátormi, hlavne tými zo 70tich rokov, vedelo operovať len pár ľudí. Prvý faktor zohrávala drahá cena týchto nástrojov a druhý ich komplikovanosť. Nástoj pozostával na zdanej strane z mnoho otvorov, pluginov, kde sa strkali káble. Podľa toho, do ktorých otvorov sa strčili káble, podľa toho syntetizátor nahodil štýl zvuku. A ako hovorím, tých pluginov bola mnoho, takže skombinovať zastrčenie káblov, aby to nástroj vydával presne tie isté zvuky, aké potrebujeme, bolo častokrát hlavne časovo a nervovo náročné. Vyžadovalo si to obrovskú trpezlivosť. No niektoré kapely túto trpezlivosť mali a pomocou tohto synth štýlu sa preslávili. Medzi prvými napríklad Gary Numam. No veľa prvých synth- elektro kapiel bolo v Nemecku, či Francúzsku.
Zatiaľ, čo synth štýl zo 70tich rokov znie trochu primitívne, v 80tich rokoch začal bodovať a jeho tóny vydávali neo- romantické zvuky. Preto sa tento štýl v tejto dekáde začal nazývať i neo- romantizmus.
V 90 tich rokoch sa však pritvrdzuje a vzniká štýl industrial. Odráža štýl hardcoru, punku, metalu, no v elektronickej podobe. Mládež vychovaná hardcorovými kapelami a prívalom novej elektorniky ako video, videohry tento štýl jednoducho musela uznávať. Dokonale odrzkadluje prechod z 80tich rokov na dobu industrializácie.
Neskôr, koncom spomínanej dekády a začiatkom milénia začína byť populárne techno, kde sa opäť využijú prvky synth, no už to nie je jediný elektro nástroj, ktorý sa používa.